Indahnya hidup

Tiap2 kali aku baca cerita pasal pregnancy, tiap2 kali tu aku jadi amat sedih. Sedih dalam gembira pun ada. Betapa besarnya kuasa Allah tu mencipta manusia. Betapa kerdil hinanya hamba ni kalau tak bertakwa kepada Dia.

Aku jadi insaf. Betapa segala nikmat yang Dia beri kadang aku alpa bersujud. Apa lagi yang perlu aku pinta? Tiada. Aku punya keluarga bahagia. Suami yang begitu prihatin, masih punya mak ayah yang sentiasa mengambil berat pasal aku, punya adik beradik yang ada selalu kat hati walau jauh di mata. Gitu!

Haha

Sekarang, aku punya nikmat paling terindah Allah hadiahkan. Aku malu meminta2 lagi. Tapi cukuplah kalau2 Allah izinkan kami sentiasa berada di bawah lindunganNya. Cukuplah diberi kesihatan yang baik kepada kami, rezeki yang melimpah, dan tetapkanlah iman kami supaya sentiasa bertakwa kepadaNya.

Amin ya rabbalaalamin..

No comments: