Indonesia #9 ; Gila


Di kota asing
dalam pekat malam ini
bertemankan cahaya kecil romantis
berselimut kita dengan sejuk nyaman suasana.

ketara jelas perasaanku malam ini sayang
sambil bersigar, rayuan muzik di bawah
menyanyi bersama dalam riang hati kita.
atas dasar rindu yang tak pernah terhilang.

di hadapan cahaya kecil romantis
ku lihat senyummu hanya untukku
rasa sayang yang besar telah kamu beri
dan telah aku miliki.

demi Tuhan teragung
perasaan ini suatu kelegaan
saat jari sama menyentuh, erat.
saat kamu itu sentiasa berada di hadapanku,
lega.

demi Tuhan termulia
aku sungguh, aku benar menyayangimu
seluas awan akan ku teriak
sebentang alam aku syairkan rasa
segala semua isi hati aku luahkan.

cinta ini indah
cinta ini terlalu asyik
dan aku begitu tertarik, aku begitu terpesona
dengan ucap sayangmu
dan haruslah kamu itu sepenuhnya aku miliki.

 
                             The Stone Cafe,
                            10 Feb 2013, 20:50PM WIB

No comments: