"If you are not willing to take a risk, you will achieve very little"

entahlah. aku tak tahu nak start macam mana. hmm

aku sekarang di mana2 aku ada di pelosok tempat kerja, some people are no longer talking to me. adakah sebab pekerjaan aku sekarang? atau attitude aku sendiri. but to be frank, Im the kind of person who didnt like to be friend with people that always negative! really! aku tak suka. yes, sometimes we can negative, but not always you talking bad about your job. complain tu complain ni. complain company macam ni, company macam tu.

ada part memang aku marahkan management, tapi most of the time I love what Im doing now. with my boss, with my team- yang selalu positive- yang selalu dapat dorongan untuk jadi positive. kenapa ada manusia terlalu selesa dengan apa yang dia buat sekarang? tak pernah ke fikir, dengan income yang cukup2 makan kita ada sekarang ni untuk taraf hidup yang makin hari makin meningkat ni, selesa ke untuk 2 3 5 tahun akan datang kita masih pada kedudukan kita sekarang ni? taknak maju ke?

ada orang dah taknak makan lunch dengan aku, ada orang dah tak datang tempat aku borak2 sambil kacau barang2 aku kat meja, ada orang dah tak amik losyen aku mintak sikit katanya, ada orang dah tak great aku good morning lagi, ada orang dah rasa kedudukan dia dengan aku ada gap yang jauh. hanya kerana management letak kepercayaan tinggi pada apa yang aku buat sekarang.

paling sedih bila people were talking behind my back now--

hahahahahaha

shit man! aku masih orang yang samalah, orang yang akan offer rasa masakan mak aku time lunch, orang yang tegur semua orang cantik pagi2, orang yang offer pertolongan kalau kau rasa susah dalam kerja kau kalau aku mampu tolong, orang yang sama masa kau tengok first day kau/aku masuk kerja dulu. orang yang sama suka tease in playful way kawan2 kat whatsapp group.

mungkin aku sedikit berubah, daripada kerja yang sebelum ni dengan kerja sekarang yang aku buat.

tapi, mamposlah orang2 yang macam ni. malas aku nak layan. sebab boss and team aku masih treat aku macam mana aku dulu.

kan aku masih ada beberapa orang yang sentiasa baik dengan aku, antaranya yang bakal jadi suami aku.

thank you, I love good people!

xoxo
:D

2 comments:

ewanthology said...

just buat apa yang kita fikirkan ok, kerana sukar untuk memuaskan hati semua orang :-)

; said...

Org jeles kat kau la tu.