California #6

semalam sepatutnya adalah hari yang meletihkan. tetapi dia tetap menunaikan permintaan satu-satu sahabatnya yang turut sama tinggal di bumi asing ini untuk keluar dan berbual tentang perkara rawak. Aliff- lelaki berkumis berhidung mancung dan sedikit Indian look mix with Jawa yang sering kali menjadi rebutan para gadis montok semasa mereka menuntut di kolej swasta waktu dulu, semalam itu berpakaian simple bersama bauan  harum minyak wangi jantannya.

sebenarnya, dia dan Aliff pernah punya sejarah. tapi dia lebih gemar untuk tidak berbicara tentangnya kerana baginya sejarah antara dia dengan Aliff itu cumalah sejarah 'main-main' dalam konteks hidupnya. terkadang dia mampu ketawa bila terkenangkan zaman-zaman naif mereka menjejakkan kaki dalam dunia cinta. ah fuck!


sambil usap-usap lembut rambut ikalnya, Aliff bersuara,
"babe, did I ever haunted you in your dreams?"
"hell no. you are not so special at all" sambil diekori ketawa kecil.
"then you still trust your dreams right? I know you put a high hope for what you have been dreaming on after all this time. I know you do"
"I dreamt about dead people. DEAD PEOPLE ALIFF!". dia tendang tulang kering Aliff. entah dia rasa kali ini sebenarnya bukanlah masa yang sesuai untuk dia berbincang tentang perkara rawak. perkara rawak yang telah diklasifikasikan rawaknya.

dia terus bangun sambil tolak kepala Aliff dan menuju ke Ladies. Aliff yang terpinga-pinga dengan kelakuannya mula menyumpah seranah. seraya itu, dia terpandang kelibat seperti susuk tubuh Sean di balik dinding pemisah antara Ladies dan Men. mahu dia kejar, untuk mendapatkan kelibat itu lalu dia hanya kaku disitu, sambil terngiang-ngiang kata yang pernah mendiang Sean ucapkan padanya tiap malam sebelum mereka melelapkan mata melayari bahtera cinta mereka;
                                     
                               "Im your guardian angel, no matter what"

No comments: